(نرم افزار تخصصی کاردرمانی و گفتاردرمانی بوستان)
شما جزو کدام نوع از مدیران مراکز کاردرمانی و گفتاردرمانی هستید؟
آنچه در ادامه این مطلب آمده است نتیجه بررسی های انجام شده توسط شرکت میهن رایان می باشد
1_ مدیرانی که به شدت درگیر امور روزمره مرکز خود هستند
2_ مدیرانی که همواره به دنبال رفع مشکلات پذیرش و مدیریتی و تسهیل امور در مرکز خود هستند
عموما مراکز کاردرمانی و گفتاردرمانی جزو آن دسته از سازمان هایی است که مدیریت در دو نقش مدیر و کاردرمان یا گفتاردرمان به طور همزمان ظاهر می شود، و نقش مدیریتی جهت کنترل پرونده ها، صندوق، حساب درمانگران، سود و زیان مرکز، بسیار وقت گیر و پر تنش می باشد. همیشه راهکاری وجود دارد که ما را از مسیر میانبر به مقصد برساند اما ایجاد تغییر و پیاده سازی روش های نوین از جمله خدمات IT و استفاده از نرم افزارها برای مدیران همیشه سخت بوده زیرا هر تغییری برای رسیدن به نتیجه مطلوب چالش های خود را دارد.
اما در این بین مدیرانی هستند که همواره در تکاپوی رشد سازمان خود هستند و برای بهبود فرآیندهای آن بسیار در اندیشه تغییرات زیرساختی هستند. این مدیران همواره از زاویه دیگری به مسائل نگاه می کنند و همیشه از خود می پرسند چگونه می توانیم این مسائل را به شکل ساخت یافته تر، سریع تر و دقیق تر انجام دهیم. استراتژی آن ها خرید و ذخیره زمان به هر دو روش است. در ادامه نمونه هایی از دغدغه های این مدیران را برای شما عزیزان عرض می نماییم:
1_ چگونه فرآیند نوبت دهی، تشکیل پرونده و پذیرش را در مرکز خوب ساماندهی کنیم؟
2_ چرا باید هر روز مدت زمان زیادی صرف نوشتن نوبت ها از برنامه ثابت در برنامه روزانه شود و منشی تمام اطلاعات را روی کاغذ بیاورد؟
3_ چرا برای دسترسی به اطلاعات پرونده بیماران و جلسات و تراکنش هایشان میان انبوهی از پرونده های کاغذی جستجو کنیم؟
4_ چگونه می توانیم از اطلاعات خود و مراجعین محافظت کنیم؟
5_ چگونه می توان پرونده مراجعین را بر اساس فاکتورهای مختلف دسته بندی کرد؟
6_ چگونه می توان سوابق تمامی مراجعین را داشت؟
7_ چرا باید هر روز، هر هفته یا هر ماه حقوق درمانگران به تفکیک محاسبه گردد؟
8_ چگونه متوجه شوم هر لحظه سود و زیان مرکز و درآمدها چقدر است؟
9_ و چگونه می توان بدون محاسبات پیچیده و خطاهای انسانی انواع گزارش ها را از وضعیت مرکز، خدمات، مراجعین، درمانگران و … داشت؟
قطعا این مدیران می دانند که تغییر از سیستم کاغذی به سیستم نرم افزاری می تواند مشکلات فوق را حل نماید. گرچه این تغییر چالش هایی از قبیل آموزش نیروی کار و مقاومت کاربران را دارد اما تمام این موارد را می پذیرند تا در درازمدت از داشتن سیستمی یکپارچه بهره کافی را ببرند و بتوانند در تصمیم گیری های آینده از اطلاعاتی منسجم که در یک پایگاه داده نرم افزار گردآوری شده است بهره مند شوند. پس بیایید رویکرد خود را تغییر دهیم و همچون مدیران تحول گرا عمل کنیم.
“شرکت میهن رایان در خدمت شما است تا شما عزیزان را در این امر مهم یاری دهد”