ثبت سند در نرم افزار مدیریت مراکز کاردرمانی و فیزیوتراپی بوستان

در فرم ثبت سند با ثبت اسناد حسابداری میتوان تمام امور مالی مرکز را مدیریت نمود.

تصاویر بالای فرم به ترتیب از راست به چپ معرف عملکرد های(سند جدید،ویرایش،حذف سند، کپی سند و ...)میباشند.

در قسمت تاریخ میبایست تاریخ سند و در قسمت شرح(در صورت لزوم)میتوان شرح سند را ثبت نمود. سپس در عنوان حساب باید نام حساب مورد نظر را انتخاب کرد و در مقابل آن در فیلد بدهکار یا بستانکار مبلغ مورد نظر را تایپ نمود.

در فیلد شرح ردیف میبایست شرح رردیف مربوطه را تایپ نمود.

سپس برای تکمیل سند باید طرف مقابل را نیز به عنوان بدهکار یا بستانکار به شیوه بالا ثبت نمود.به طور مثال اگر از پول های نقدی صندوق مبلغ 200000 ریال جهت هزینه پذیرایی داده شده باشد به روش زیر میتوان سند را  ثبت نمود:

در قسمت عنوان حساب ابتدا حساب مربوط به صندوق را انتخاب مینماییم  و در قسمت بستانکار مبلغ 200000 ریال صندوق را بستانکار میکنیم و در شرح ردیف به طور مثال مینویسم"هزینه خرید پذیرایی" و سپس دکمه Enter  را میزنیم که ردیف اول سند ما ثبت شده و در پنل پایینی نمایش داده میشود. حال برای تکمیل سند میبایست حساب هزینه پذیرایی را در قسمت عنوان حساب انتخاب مینماییم و در قسمت بدهکار،حساب هزینه پذیزایی زا به همان مبلغ 200000ریال بدهکار میکنیم و مثلا در شرح ردیف مینویسیم"خرید لوازم پذیرایی از صندوق" و سپس دکمه Enter  ردیف دوم سند ما در پنل پایینی ثبت میشود و سند ما تکمیل میگردد.حال برای ثبت کامل سند باید تصویر ذخیره سند(سومین تصویر سمت چپ بالای فرم ) را کلیک کنیم.

ویرایش سند:

برای وایرایش سند ابتدا سند مورد نظر را انتخاب نموده و با زدن تصویر مربوط به ویرایش سند،سند مربوطه فعال میگردد. حال برای تغییر ردیفی از سند در قسمت پنل پایینی ردیف مورد نظر را انتخاب نموده و با زدن دکمه F1 اطلاعات آن ردیف در قسمت بالا مینشیند و هرکدام از قسمت ها را که میخاهیم ویرایش میکنیم و سپس در قسمت شرح ردیف دکمه Enter را میزنیم با این کار ردیف مورد نطر ویرایش شده و در قسمت پنل پایینی مینشیند حال برای ذخیره نهایی سند ویرایش شده دکمه ذخیره سند را میزنیم.